giovedì 26 luglio 2012

L'Impaziente Inglese - Quarta puntata



Buon ascolto con la quarta puntata dell'Impaziente Inglese!
Ascoltate il mio programma su Mixcloud o sulle frequenze di Radio Popolare Milano ogni martedì alle 23.35. Aloha.
Ricky




lunedì 23 luglio 2012

Long Fin Killie "Houdini"




Poco da dire, perchè in realtà il buon "Telespallabob" su Debaser qui sotto dice già tutto lui, facendo una gran bella recensione di un disco e di un gruppo veramente dimenticato, recensione che sposo e che conpiacere posto sul mio blog.
Eclettici e sperimentali I Long Fin Killie meritano di essere riscoperti e riportai alla memoria...e qui, arriva il mio blog! Ecco il loro album d'esordio. (1995 Rough Trade)


Tre dischi incastonati e immersi nel bel mezzo degli anni '90, dedicati a tre personaggi morti presto e diventati a modo loro delle icone; in ordine di tempo (di uscita del disco) Harry Houdini, Rodolfo Valentino e Amelia Earhart: questo è il lascito musicale dei Long Fin Killie, un gruppo scozzese guidato dal polistrumentista Luke Sutherland e sostenuto da altri bravissimi musicisti.
Tre dischi assolutamente niente male dove l'esordio, datato 1995, acquisisce il titolo di gran gemma della loro carriera.
Vien veramente difficile pensare che un disco del genere sia stato praticamente dimenticato, anche se c'è da dire che altri gruppi del periodo erano riusciti a incidere dischi di valore assoluto finendo a distanza di pochissimi anni ad sparire e diventare un'evanescente ricordo portato avanti da quei pochi che li hanno amati all'epoca (un altro esempio sono gli Spain il cui disco migliore è uscito, guardacaso, nello stesso anno di "Houdini".
 Rimando alla recensione qui presente redatta da DonJunio per migliori delucidazioni). Harry Houdini era noto per le sue capacità di liberarsi da ogni tipo di trappola o impedimento fisico, come catene e camice di forza: un talento il suo che sembrava soprannaturale anche se lui ha smascherato sedicenti maghi e medium, era anche noto per essere uno degli acerrimi nemici dello spiritismo.
Il disco sembra pervaso da quella stessa atmosfera attorno al personaggio del titolo: una mistica oscura coperta sempre da una razionalità stilistica.
Allora è la batteria sempre in sottofondo, un rumore incessante scosso e smascherato da violini, sax e distorsioni feroci alla chitarra elettrica. Dentro ci si può trovare parecchi riferimenti, sarebbe arduo elencarli anche perché poi ognuno può magari privilegiarne uno in base a ciò che sente.
Il lavoro di David Turner alle pelli è notevole, Philip Cameron eletrizza con colpi di chitarra violenti e ritmici ma a completare il tutto ci pensa Sutherland grazie alla sua voce e alla sua abilità notevole come polistrumentista, infatti ogni brano è arricchito da strumenti via via molto diversi, dall'organo al mandolino.
Cosa resta dopo? Uno spettacolo denso di colpi di scena, vibrante e dinamico con una coda finale spettacolare (l'ultimo pezzo, "Unconscious Gangs of Men", con i suoi 14 minuti rappresenta l'apice dell'intero album), quasi come un numero di magia degno del miglior Houdini. Alla fine applausi e tanto stupore, visto che il sipario non è stato mai chiuso o, quanto meno, nessuno se n'è accorto. (http://www.debaser.it/)



- (A) Man Ray     
- How I Blew It With Houdini        
- Homo Erectus        
- The Heads Of Dead Surfers      
- Montgomery     
- Love Smoothes Allergy     
- Hollywood Gem
- The Lamberton Lamblighter        
- Corngold       
- Idiot Hormone       
- Rockethead On Mandatory Surveillance        
- Flower Carrier        
- Unconscious Gangs Of Men


LONG FIN KILLIE

sabato 21 luglio 2012

Intervista con Junior High




Michael Deakers and Josh Ottum sembra proprio vivano fuori dal tempo. Musicalmente parlando ovviamente. Il duo compone musica sotto il nome di "Junior High" e il disco di debutto è uscito l'11 giugno 2012 per Tapete Records, preceduto dal travolgente singolo "D.O.P.E.".
Il loro album omonimo è un tributo agli anni' 80, ma più che tributo viene quasi da dire "un tuffo" vero e proprio in quel periodo musicale, di cui recuperano in modo superbo e coinvolgente spirito, principi e sensazioni.
Un disco scintillante e divertente che potrebbe tranquillamente aspirare ad essere la vostra colonna sonore dell'estate!
Ecco l'intervista con il gruppo (Ps...grazie Federica!!!!!!):

- Hello guys! How are you? Where are you answering me from?

We are in Leucadia, California...home of surfing, mexican food, Yamaha DX7's, and sunshine!

-You made an excellent record! I would almost dare to say you are out of our times, that you are still deep into the 80’s music and culture. However, I don’t feel the record was any attempt to imitation, but that it’s rather a loving and respectful tribute to a musical era that influenced you a lot. What do you think about it? This “Being out of our times”… was it done intentionally?



We are happy you like our record...we do too!  You are correct in assuming we made this record out of pure love for an era of technology and pop sensibilities.  We love all kinds of music...but something clicked with our chemistry as musicians to write music that embraces melodic hooks and grooves.  This is nothing new...and not necessarily connected to the 80's alone.
We just connect with the technology of those times and realized there is so much good music made by producers and musicians of that time.  We're not really into irony...we're just into what feels good to us...connects with us emotionally...and makes us dance around our bedrooms, listening to tracks 50 times in a day.  If we're making music that makes us smile and freakout...surely it'll have a similar effect on others.


- How did you live through the 80’s musically speaking? Did you buy a lot of records?
I had many friends who introduced me to many musical genres (from metal to pop, to electronic music) . Did you, too have “teachers” that made you become passionate about some artists in particular?



We were young in the 80's...becoming teenagers in the 90's.  But our older sisters turned us on to a lot of music.  And the radio had a big effect of us...putting songs of the 80's into our ears and souls in unconscious and conscious ways.  Listening to music in the background on the radio and TV was a big part of this as well...if a pop song is good, it'll stick with you even when you're not engaging it directly.

- Enthralling moments, synthesizers, hasty rhythm changes, dancing grooves that are put together with almost “romantic” and melodic moments: the record really shifts from the likes of Prince to Whitney Houston and everything in between. That was the “music bible”of that time. What were your main influences while you were writing the songs and composing the arrangements?
We got a hold of the Break Out record by Pointer Sisters early into our formation as a band.  We listened to that record, stuff that involves producer David Foster, lots of funny library music made with particular synths/drum machines.  Really its just the connection to any sweetly catchy song that makes you smile and spread that joy to other people...that's what we're into.  It makes us feel young and like we can conquer the world...which we will do in good time.

- Records like yours really raise a lot of nostalgia! What does the making of this type of records make you think of music made and produced in these latest years?


Nostalgia is a powerful thing.  Some folks frown on the idea of reconnecting what makes you feel emotion when you're younger. But for us its that immediate response that holds a lot of truth.  Remembering who you really are as a soul on planet earth...and that there are certain things that will always remain from when you're 9 years old to 99 years old.  We're interested in nostalgia, but not in a 'living in the past' kind of way...more in a living in the now kind of way.

 
- The great thing about the record is that you recall not only sound and colours but also the same soul and the same lightness of the records of those years, as if the lyrics were written in those years!


Thanks!  The lyrics just poured out.  Its pure feeling...no overthinking, no smart stuff...just right from the heart.  

- Who do you think would appreciate your music more: nostalgic people that musically experienced the 80’s or young people who didn’t even live in those years?


We think both people will like it.  There's also this funny thing that happens with young people who weren't even born in the 80's, where there can be a development of retro-nostalgia.  For some people of our generation, we can have this kind of retro-nostalgia for the 60's and 70's and we weren't even alive then!  So, we think people from all over the place can appreciate it.  Our mom's like it and they were moms in the 80's!


- Did the idea of making a whole album come from the big success of the single “D.O.P.E.”? How did your collaboration start?



We met up one time and made D.O.P.E. really quick.  From there we just went on and made 11 more songs.  All the writing and bulk of recording was done in around 3 months.  Its been the most fulfilling musical collaboration either of us has ever been a part of...and we both talk about it all the time while eating burritos.


- In order to make the video for “PSA” you chose an old videocamera of that time that took you directly back to the 80’s! Very funny!



we had fun making the video for "PSA".  Josh lives in an area where there are a ton of breakdancers so it was easy to get some of them on board for the project.  We did it in a day and just had a blast.  We still use that shiny fabric on stage as a memory of the video.

- Will you play this record during your tour? For me, it sounds ideal for the summer!

Yes...we'll be touring Europe in December/January...then hope to be over there in the summer too.  We'd love to make it to Italy.


- I would like to ask you which song from your record would you choose to end our interview, and I’ll also ask you which artist from the 80’s should we listen to once again and catch up on after listening to your songs.



We'd like to choose "Goin' Out".  We listened to this song after we made over 100 times a day.  It captures the spirit of growing up in California.  Here's the video we did for it:
https://vimeo.com/44498291

like us on facebook: facebook.com/pages/Junior-High/190149964404817?id=190149964404817&_rdr

our site: www.juniorhighmusic.com


mercoledì 18 luglio 2012

L'Impaziente Inglese - 3 puntata a Radio Popolare Milano



Buon ascolto con la terza puntata dell'Impaziente Inglese!
Aloha.
Ricky



The Stone Roses - 17 luglio 2012 - Ippodromo Milano



Non ci sono più certezze a questo mondo!

Parlando di Stone Roses tutto di solito fila via liscio e semplice: un chitarrista che gode dei suoi assoli (Squire), un cantante che lo è solo di nome ma non di fatto (Brown) e una sezione ritmica della Madonna (Mani e Reni).

Ecco stasera a questi dati di fatto sono state apportate delle modifiche: Squire è rimasto l’onanista di sempre, godendo e beatificandosi in assoli numerosissimi ed infiniti, Brown ha incredibilmente cantato più che bene, la ritmica invece è stata penosa e qui sono dolori, dolori grossi. Lenti e compassati Mani e Reni sembravano due nonnini che ti trovi davanti in macchina e che non riesci a superare benchè vadano ai 30 all’ora.

Bestemmie infinite a vederli così.


Poi mi si dirà, ma cosa ti aspettavi...beh, mi aspettavo che questi 2 signori facessero il solito grande lavoro ai fianchi, me ne frego se Brown canta oppure no, di Squire si sapeva che sarebbe andato con il pilota automatico per i cazzi suoi sommergendoci di assoli. Ma la ritmica no, non può fallire, altrimenti il palco casca, perchè per il sottoscritto i Roses hanno sempre basato tantissimo su questo aspetto e sentire la pochezza di stasera mi ha veramente deluso.
Attenzione quando dico fallire non intendo tecnicamente, ma proprio nella velocità, nel ritmo imposto al pezzo, nel groove che ti deve entrare dentro e non mollarti più.
Poi c’è chi dice che lo hanno fatto apposta per favorire il cantato di Brown, tesi anche plausibile, ma la sostanza è che le canzoni risultano con un piglio così sonnolento e proprio senza groove che ti viene da provare un pò pena per gli attuali Roses.

Mi ripeterò, ma il gruppo ha sempre brillato proprio per la sezione ritmica, per le cose magnifiche fatte in particolare da Reni: se loro falliscono eccoli diventare un gruppo mediocre, o meglio un gruppo con un repertorio di canzoni magnifiche ma eseguite in modo mediocre, come questa sera.


Certo Ian ha cantato, ma la voce ritrovata non può compensare una ritmica troppo sottotono.


“Fool’s Gold” è l’esempio simbolo: una canzone che dovrebbe entrarti in circolo e smuoverti con il suo gioco basso/batteria, diventa in realtà una nenia funebre, buona giusto per Squire per partire e non fermarsi più e per Brown per girovagare sul palco.

Cosa serve soffermarsi sulla scaletta, sul fatto che il seondo disco è stato quasi dimenticato, sulla presenza di alcune perle come "Mersey Paradise" e "Where Angels Play"?


Ogni pezzo è rallentato, spompato, “Love Spreads” è quasi imbarazzante da quanto perde colpi, "Ten Storey Love Song" sembra fatta apposta con velocità da balera per centoduenni. Forse solo nel finale trovo un pò di brio con “This Is The One” e “She Bangs the drums” ma è troppo poco.


Niente da fare, serata di pochissima rilevanza musicale e anche l'aspetto celebrativo del gruppo mi pare non sia stato all'altezza: spiace, ma la parola fine a questa parvenza di gruppo spero arrivi presto.


domenica 15 luglio 2012

Pulp in Italia - 13 luglio ad Azzano X° (PN)



Poche parole, giusto qualche voto per ricordare una giornata che rimarrà nella (mia) storia!

Pulp - 9. Non ho ancora parole per descrivere l'emozione provata all'attacco di "Do You Remember...". Da mancare il fiato.
Jarvis incanta, seduce, catalizza occhi ed emozioni, cuore e cervello. Ed è come te lo saresti sempre aspettato, forse anche meglio. Quelle mosse, quelle pose, la magrezza, gli occhiali, l'abito. Riesce praticamente ad oscurare il resto del gruppo, salvo poi presentarlo, giusto per non far passare la serata come un suo show personale.
Ma tutto è così brillante, luminoso, pop, che non ci si crede. Saccheggiati gli album più famosi nelle nostre orecchie rimane l'eco infinito di classici del brit pop che non hanno perso nulla dello smalto e della brillantezza di un tempo, cantati e suonati in modo impeccabile, respirati e vissuti da un pubblico praticamente in adorazione.

Mystery Jets - 6. In tante inteviste a gruppi inglesi contemparanei leggo grandi parole di stima per i Mystery Jets, che invece io continuo a trovare mediocri, nulla più. Melodie e segnali di vita dal pianeta guitar pop che definire di seconda mano è dire poco. Niente di nuovo sotto il sole, ma niente che ti spinga a metterci un pò più di attenzione preferendo loro a una cedrata Tassoni. Onesti, ma poco altro.

Orange - 5. Provare a fare i QOTSA dei poveri potrebbe avere un senso in altre situazioni, qui è come cucinare del pollo a un vegetariano. Che poi si impegnino e ci mettano buona volontà non mi basta, totalmente fuori contesto.

Francesco Mandelli - 3. Idiota al cinema e a MTV, idiota anche nella vita. Ti danno da fare un DJ set dopo il concerto dei Pulp e tu piazzi uha sfilza di canzoni risibili per lo più attuali e passi poco o niente degli anni '90 targati brit pop? Idiota, appunto!

Compagni di avventura - 10. Se il concerto e la serata diventano speciali non è solo per la musica, ma anche per il contesto e per chi ti sta vicino. Dai colleghi di trasferta (Ricky, Tave e Vanoli), a chi ho trovato in mezzo alla folla (Alain, Martina, Barto, Aurelio e tanti altri), tutti hanno contribuito alla peefetta riuscita di una giornata indimenticabile.

Fiera della Musica, Azzano Decimo - 8. Arrivarci non è certo uno scherzo, ma poi guarda te, un tendone con i dischi, un bel palco, una specie di cortile decisamente raccolto, un suono ottimale: bravi, niente da dire!

Brit Pop - 11. Perchè alla fine tutto è nato li. La mia passione per i concerti, il mio programma radio, il mio blog, le amicizie, la musica che ascolto tutt'ora, legami solidissimi che sono iniziati parlando di Blur e Pulp all'università: tutto è nato da quelle due parole, che rappresentano ancora un punto fermo nella mia vita. Sarò fuori tempo massimo? Mah, certo che stasera se non altro ho visto che tanti altri sono felici di esserci, fuori questo tempo.

venerdì 13 luglio 2012

Intervista con The Chevin






Tra i nuovi gruppi britannici devo dire che mi sto molto appassionando ai The Chevin.
Un tiro epico e decisamente avvincente, ma anche intensità e sapienza pop che denotano un buon livello di maturazione per un gruppo che deve ancora arrivare all'appuntamento con il primo disco.
Ma le carte in regola per rendera la nostra attesa trepidante ci sono tutte!
Ecco la mia intervista via mail con Jon.
Buona lettura.

(Ps...come sempre, grazie Federica!!!!)



- Hello guys, how are you? Just to begin with, can you tell us a little bit about the history of the band?

 Hey Ricky, we're great thanks. We just played T in the Park in Scotland yesterday, which was amazing. The Chevin formed around one and a half years ago. We all grew up together and went to school together but only got together as The Chevin after all playing in various different bands.


- “Champion” and “Drive” are two epic songs, they’re captivating, full of choirs and really exciting, but in the “Champion” ep there are also songs that bring out other aspects of your music. Melody is always in the first row, but I like your acoustic arrangements, too, the ability to create atmospheres “in crescendo”, the capability to slow it down, the romanticism that I often feel: I think that through these songs you showed you have a lot of ideas that will be given shape in your first record, what do you think about it?



Yes we enjoy creating big sounding "landscape music" as well as intimate acoustic moments. We're all big fans of film music and classical music so we enjoy scoring string arrangements too.  What we always say though is that a song should sound great when you play it in your bedroom alone with an acoustic guitar.
 
- I read a lot of references when talking about your music: U2, The Maccabees, Snow Patrol, Killers, Arcade Fire, just to name a few. Are you ready to follow these so successful bands’footsteps?


Obviously we hope to be successful, and if we become so I suppose we'll have to be ready! 

- Reading some interviews done to even pretty famous English bands, it seems it’s their opinion that Guitar Pop isn’t really living a happy time. I think that the pop freshness and cleverness of such a band like yours is here to demonstrate it’s the opposite way: The Chevin won’t invent anything new, but what they do is full of sincerity and melody, and Guitar Pop that’s made this way can’t be but right. Am I wrong?

I agree. Their isn't much guitar pop in the charts right now, but maybe that's because there isn't that much of it around... or maybe it's around but nobody knows about it.  Whatever the reason the bottom line is a catchy tune is a catchy tune whatever style of music it is.


- A lot of people is waiting for your record to come out. Are all these expectations making you nervous or are you living it up with a full positive boost? I’m always a little afraid whenever I see the writing “Next big thing”!


I wouldn't say we're nervous as we're proud of the album we've made - we just hope people like it!  I think the phrase "next big thing" is thrown around so much these days that it's been rendered meaningless.


-Why did you go to the States to record the album? I love Fierce Panda, will the record come out under this label (it published your debut ep!) ?


We always knew we wanted to make the album in a reclusive place with no distractions where we could concentrate 24/7 on the music. Our producer, Noah Shain, heard our demos and wanted to make the album. He knew of Sonic Ranch, an amazing studio full of vintage gear in the Texas desert, right near the Mexican border and he booked us in.  It was an amazing place and we hope we can work there again.


-It’s never easy for an English band to make it in the States, how did the concerts you played there go?


So far we've had a great response to our shows in the States.  


-Thank you again for your availability. Which song would you choose as the closing soundtrack for this interview we’ve had?


Thank you too! Please play our next single Blue Eyes.


Intervista con Exlovers






Sono particolarmente felice di postare questa mia intervista con Pete degli Exlovers.
In primis perchè è stata veramente sudata, nel senso che a un certo punto avevo proprio perso le speranze, mapoi c'è l'aspetto musicale, che segna un mio totale innamoramento per questo disco.
Pregevolissimo guitar pop, che si sposta da gemme quasi indie folk a momenti più power pop che sconfinano nello shoegaze.
Abbiamo sicuramente atteso tanto questo lavoro, ma alla fine siamo stati premiati.
Non poteva quindi mancare la mia classica chiacchierata.
Buona lettura.
Ricky

Hi there, first album is finally here! The wait was quite long, in the meantime you published some eps and 7"s. I guess you took all the time you needed in order to produce a perfect product! “Just a Silhouette” for example came out in 2008, a long time ago.

It's taken longer than it probably should have to get this album out. It's a relief to have finally done it. I've been working on the next record and already have the bare bones of it, hopefully it'll be finished soon and won't take as much time as Moth did.

- I've been following your career from the beginning, and it seems to me that guitars in your sound have bacome more sonic and shoegaze, do you agree?

Yes, that does seem to be the case. It's something we've found ourselves doing more and more, I'm not really sure where it'll end up. I think the reason that we couldn't do it before was because we simply couldn't afford to buy the pedals etc that we needed. Now we're not so limited with what we can do. It's nice to feel that you're progressing though.

- How do you judge this first album? Is it a point of arrival after many singles or do you rather think it is more a point of departure to develope the new songs?

 Well it spans quite a large length of time for us, I'm pleased with it but I'd like the next album to be a bit more cohesive.

- You were compared to historical bands like Pavement, My Bloody Valentine, Ride and songwriters like Elliot Smith. Not bad at all! What do you think about that?

 It's flattering on the whole, I think it's good if you can be compared to a number of different bands rather than just one or two.


- Some "This love will lead you on" reviews make me smile, they describe the single as perfect summer popsong. What will they say about "Unlovable" melancholy: perfect autumn song?

 Well i don't really know, I'm not sure that it'll be released as a single, I just hope that people enjoy it. I don't read reviews anymore, I think it can be unconstructive for me even when they're positive.


- You do a great use of double voices, male/female: they exalt each other without being invasive.


Thank you


- The album opening track "Starlight, starlight" is a proper "declaration of intentions": shoegazing reverbers, high speed, ethereal voices, guitars that drawn a melody that attaches to the brains and doesn't go away. I think this is the best single to show the direction!


I'm pleased that we got the right sound for that song, it's a difficult one to play live though, often it can just be a bit of a wall of noise.


- I adore your ability to slown tones down, i've already mentioned the full and yearning sound of "Unlovable"(my favourite song), then i would cite the acoustic guitar of “I wish we’d never met”, that take us to almost ethereal folk territories, more comparable to the band early songs. Elevated ritms and calm tones seems to be the two faces of the same Exlovers medal.


I Wish We'd Never Met is a tough one, it's such an unhappy song, it's not usually my style to be so bleak. Or maybe it is, I don't know. It's funny to me.


- Is a tour already planned to support the album?


To be honest, no. We've done a lot of that touring business, it's great and everything but it feels like right now what is more important is to get these new songs out there and start moving forward to the next record.

 
- Over the last year you played with many artists, is there somebody you hit it off? Is there a specific concert you enjoyed more than the others?



Well we've just come back from Japan and we had the pleasure of enjoying the company of quite a few bands who played. The Mystery Jets were a lovely bunch and She Talks Silence were great. It's good to meet other bands and get to know lots of different people, you find that most people are actually very nice if you give them a chance. It's always hard to say goodbye.

- Congratulations on the "Wicked game" cover, i adore that grace. Do you still play it live?

I sometimes play it when I do a solo show, we don't really play it as a full band anymore. We might do it some time in the future though.

- Thanks again for your kindness. Final question is a classic one for me. Could you choose a track from your album to play as a final theme song for this interview?


Emily

mercoledì 11 luglio 2012

sabato 7 luglio 2012

Intervista con Matthew Pendlebury dei Charlie Big Time




Il nuovo, incantevole EP dei Charlie Big Time 'Dishevelled Revellers' che esce in questi giorni per la Matinée Recordings, merita attenzione e applausi convinti.
Il duo inglese formato da Matthew Pendlebury e Chris Tiplady, dopo altre pubblicazioni con varie case discografiche, esordisce per una delle nostre etichette preferite con 4 pezzi di preziosisima materia guitar pop, che si muovono su linee melodiche gentili e ricche di fascino come nella migliore tradizione della Matinée.
Ma come non esaltarsi poi anche per la presenza di Beth Arzy, voce dei Trembling Blue Stars?
Avrete capito quindi che l'intervista era obbligatoria!
Qui sotto trovate l'intervista in inglese!
(Ps...grazie Federica, senza di te niente di tutto questo ci sarebbe stato!!)

Hello guys and thank you for your availability. It was great to see that your ep came out for the historic label Matinée Recordings. I suppose it represents something special to you, too! It seems to be your ideal home!!! How did you get in contact with them?

 Hello Riccardo and thanks for contacting us.  Once we had the ep ready we sent it to Jimmy at Matinée and thankfully he loved it enough to offer us a release. It meant a lot to the band that he took the songs to heart. It’s a lovely, warm feeling to be on Matinée!

You’re definitely not an emerging band, but can you describe a little bit your story to the Italian audience who still doesn’t know you?

Chris and I were in a few bands during the 90's, mainly gigging and having a laugh along the way. We stopped around 1997, settled down in relationships, and led normal lives. Both of our relationships ended in 2002 and we spent a few years licking our wounds, getting drunk, and looking for a way forward.

In 2006 we decided to try and write songs again but we had lost our instruments. We had one guitar and a tape recorder. We recorded a three-song ep later that year and it was picked up by Roque from Cloudberry Records who kindly released it in 2007.  To our surprise it got a lot of attention. We did an album the following year for Series Two but looking back we should not have done it—it was far too rushed.

We started writing again in 2011.  We became friends with Beth and sent her a demo of ‘The Liberation of Love’ which she really liked. She asked if she could sing on it so we sent her more demo songs and said it would be nice if she sang on all of them. She came up to Bolton and we recorded the vocals in our little studio and went to the pub later. Within a couple of months we built up the songs and had a lovely little record on our hands.

 Simple, straight, intense songs. "They recall the sun with its brightness and praise rain and melancholy at the same time”, that’s how I described your songs in my radio program. Do you think it is a definition that can fit?

I think if you listen to the record you will get a fair reflection of what we are like: people who probably think and analyse things a bit too much for their own good but you need a sense of humour in life or you will crack up. We like a good mix in the lyrics and we have no shame in writing a love song or two!

 I was reading an interview in which Beth said that your music comes from the heart. I was really moved by this, as I thought about how your music starts from “your” heart and gets straight to the heart of who is listening to it. It is impossible not to get impressed by your melodies—it’s been days that they are stuck in my head!

Thank you. We have always been fans of melody so I guess that reflects in the writing and the mood of the songs. I don’t think we could do anything different really. A lot of the lyrics are drawn from things we have done or haven’t done in life. We tend not to listen to much modern indie music, so I guess you can call it old school.


It seems to me that working with Beth has added value to your music, as if her musical experiences merged into your sound, too. Now it would be really an understatement to say that you are just a band that reminds of The Smiths. Is Beth now a definite member of the band or was it just a temporary collaboration?

Beth's voice and charm added so much to the recordings and it was such an easy, relaxed affair. It all clicked into place with ease and a bond and friendship was formed. We popped the question to Beth: "Will you join our band?" and she said yes, so we are now a trio.


What are the upcoming projects for the band, after this EP?

We have four or five new songs being recorded for another ep, so hopefully it will be ready in the coming months. Beth will be coming up to the studio to do vocals and another session in the pub soon. It's a pleasure to be in Charlie Big Time…three good friends with an ear for a tune!


If you had to choose one of your songs from the new ep that could serve as closing soundtrack for this interview, which one would you choose and why?

Please play ‘Passion and Headaches’ as it is the last song on the ep and one of our favourites…maybe not as instant as the others but worthy of a listen!

http://www.youtube.com/watch?v=j_iiDsS_XF0

mercoledì 4 luglio 2012

L'Impaziente Inglese - La nuova stagione su Radio Popolare Milano

Buon ascolto con la prima puntata della nuova stagione estiva dell'Impaziente Inglese trasmessa da Radio Popolare Milano, andata in onda il 3 luglio 2012.
Aloha!
Ricky


lunedì 2 luglio 2012

Mark Owen "Green Man"






 


  
   

1996, si sciolgono i Take That. Ed è dramma!
Ma niente paura, arrivano i dischi solisti a colmare il vuoto delle fanciulle.
Il primo a tentare l'avventura è Mark Owen, che sempre nel 1996 pubblica un dignitoso disco di pop rock onesto e senza grosse pretese.
C'è pure da dire che aveva anche dei singoli niente male, come la struggente Child o la super pop Clementine (che nel video sopra vedete suonata a TOTP, con un Mark con camcia bianca stile Brett Anderson!!), ma è proprio nel complesso che il disco scorre via piacevole.
Ovvio che le cose non vanno come si sperava e l'album non entra nemmeno fra i primi dieci.
Ci sarà spazio per altri due dischi solisti e poi, beh, l'inevitabile reunion! (1996 RCA)


    Green Man
    Clementine
    Child
    Are You With Me
    Naturally
    Ask Him To
    Backpocket And Me
    Move On
    Secondhand Wonderland
    My Love
    I Am What I Am
    Is That What It's All About
    Confused
    Home
    Child (acoustic version)
    Johnny
    Mr You


MARK OWEN

Gigolo Aunts "Flippin'Out"






Power pop bello sparato quello degli americani Gigolo, che hanno fatto un sacco di dischi anche dopo quest'album e magari qualcun'altro lo riprenderò volentieri.
In giro da un sacco di tempo in realtà non si sono ufficialmente sciolti
Niente di nuovo sia chiaro, ma se amate il sano guitar pop, beh, qui andate a nozze: melodie facili, e cavalcate gustose.
Questa è la versione inglese, che è diversa dall'edizione americana per disposizione delle canzoni e per un pezzo in meno se non sbaglio. (1993 Fire Records)


 -  Cope
 -  Where I Find My Heaven
 -  Lullaby
 -  Easy Reader
 -  Figurine
 -  Mrs. Washington
 -  Bloom
 -  Gun
 -  Pin Cushion
 -  Flippin' Out



GIGOLO AUNTS